e-shop: momentálně uzavřen

e-mail: p.za@seznam.cz


neděle 23. dubna 2017

Podkroví - rekonstrukce půdy

Tak pro změnu pár obrázků ze stavebních změn půdy :o) 

Obří kupa sena zmizela, dávno po ní není ani památky, stejně tak spousta haraburdí, špíny a prachu - však víte, jak to na takových starých půdách vypadá. I stará prkenná podlaha se zásypem z hlíny vzala za své a nyní ji vystřídala nová podlaha z masivu zateplená vatou. Zatím z ní není mnoho vidět.
Některé "cenné poklady" půdy jsem jen přemístila - ne do kontejneru, ale do pracovní místnosti. Chci je postupně zrenovovat a pak začlenit do bydlení. Přece tu krásu člověk nevyhodí. O tom však někdy příště.
 


Celý prostor se krásně prosvětlil díky novým střešním oknům. Obytný prostor půdy je rozdělen příčkami jen minimálně, a to pro koupelnu a WC. Tam snad každý ocení soukromí. Jinak zůstal otevřen, aby dal vyniknout starému trámoví, které jsem rovněž chtěla zachovat a přiznat. Stejně tak původní cihlový komín, který se skrýval pod starou omítkou. Každý mne sice odrazoval, že cihly pod ní budou vypadat špatně, že budou černé a kdovíco. Věděla jsem, že i kdyby, tak jim to na kráse neubere, spíše naopak. Takže omítka se otloukla, šla komplet dolů, to byla jasná věc hned od začátku a vykoukl krásný cihlový komín. Žádná černota se ani nekonala. A mírná nedokonalost tomu jen dodává ten správný punc.

Mám ráda přírodní materiály - cihly, kámen, dřevo...bavlnu, len, sisal, vlnu...a v tom duchu bych i ráda celý prostor zařídila. Staré trámoví, cihlový komín a dřevěná podlaha dávají dobrý základ pro industriální styl nebo styl francouzského či anglického venkova, které jsou mými favority. Tedy rýsuje se nejspíše ten "venkov", přece jen je o něco vlídnější a útulnější. Na druhou stranu si říkám, bude-li chtít člověk časem změnu, nebude problém přes pár doplňků či kousků nábytku bydlení zcela pozměnit. Industriální prvky se mi líbí...i když podle mého více navozují atmosféru čistě pánského bydlení, takže je to velké dilema, co si budeme povídat :o))
 





...spojovací dveře budou posuvné zabudovány do pouzdra, tak aby zabíraly co nejméně místa...zajíždět budou dole do trámu :o)
Rozmístění zásuvek a vypínačů mi dalo chvíli zabrat, ale myslím, že to bude dobré...nejsem žádný architekt, jen amatér nadšený do změn...







 
Krásné jarní dny z půdy...a děkuji za návštěvu :o)

Peťa.

5 komentářů:

  1. Peti, vypadá to skvěle .... už se těším na výsledek .... Marki

    OdpovědětVymazat
  2. Marki, už mám další fotečky, jen teď trochu nestíhám vkládat...bude i pultík co jsem si navrhla a další :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, tak to už se moc těším .... cihličky, trámy , ... už teď je na co koukat .... Marki

      Vymazat
    2. Určitě vložím - bude v rustikálnějším stylu - přírodní dřevo + bílá poloprůhledná lazura + kování výraznější černé a část na závěsek, aby se to odlehčilo a bylo stylovější :o) Teď právě řeším staré lustry po babičce a jejich renovaci... Peťa.

      Vymazat
  3. Taky máme za sebou rekonstrukci podkroví a dost jsme si mákli. Dělali jsme tam ložnici a pokojíček a manžel si dal hodně záležet. Já jsem pak dolaďovala takové ty detaily, jako výběr nábytku, dveří atd. Nejhorší pro mě bylo najít nějakou roletu na okno. Bez ní bychom tu byly jako ve skleníku. Vybrala jsem nakonec plissé rolety na střešní okna a zastíní slunce, takže jsem spokojená :-) .

    OdpovědětVymazat